• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Uc skjutit I höjden, varför?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Hur ser ditt kreditbetyg ut? är det på 27,3?
Kan kanske vara att det bara syns på upplysningskopiorna?
Du gjorde bara en ansökan då?

Ja, då gjorde jag bara en ansökan när upplysningen visade 6,40 från zmarta och dagen efter kom cashbuddy och visade 20,09 när jag hade valt dom så att säga.

nu uppe på 27,3 men innan sett uppe på 25 och ingen aning hur det hade hamnat på 25.. men chansade och gjorde en ansökan I januari därför kom det upp till 27,3... men förstår fortfarande inte hur det kan ha blivit så högt, hade förstått om det var övertrasserat eller anmärkning.
Sen har jag slått ihop lån hos collector men det visas fortfarande som två lån på uc, kontaktat dom och dom säger att det ska synas som ett. Sen vet jag inte hur det ser ut på andras uc men på alla mina lån står det samma på utnyttjat/beviljat så det beviljade tickar liksom neråt medan jag betalar vet inte om det är meningen att det ska va så?
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
När jag gjorde min senaste ansökan via Lendo tog nordax och sevenday en bisnode. Jag ringde sedan och ändrade belopp på Lendo och då tog samma banker totalt 3 olika förfrågningar på Bisnode.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Gjorde en ansökan på lendo och på uc visade scoret 6,4

valde att gå vidare med ett lån från cashbuddy (det som erbjöds, vet att det är sådär) fick då en till uc från dom och på den står det 20,9 I uc score.
sen helt plötsligt var min uc score 25,67 och nu 27,3.
Har 8ff
8st lån/krediter- 494.000kr
Inkomst 305.000kr



Ingen övertrassering på något, men ingen möjlighet att betala ner något pga en sjukskrivning som jag är påväg ut ur.

Har tre ff som försvinner nu I mars men med infon om att easycredit ska börja rapportera in så vill jag bara lösa bort det så snabbt som möjligt då jag inte har tid att vänta längre än till slutet på mars, vad ska jag göra? Är BN ett alternativ? Antingen deras privatlån/blanco på ca 50.000kr eller kreditkort för att släcka bränderna och invänta att månaden är över och kanske då också ha möjlighet att invänta skatteåterbäringen som kommer I början av april och betala av ytterligare en kredit som syns hos uc.

Alla tips och råd önskas!
Vilka lån och krediter har du?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp